poniedziałek, 7 lipca 2014

Nalewka z czerwonej porzeczki

Sposób przygotowania


1.
Czerwone porzeczki obieramy, myjemy.
2. sok z czerwonej porzeczki- po 1 miesiącu - krok 2
Wsypujemy je do dużego wysokiego słoja i przesypujemy na przemian cukrem. Słój szczelnie zamykamy. Odstawiamy na 1 miesiąc. Może stać na parapecie przy oknie. Mieszamy zawartość, co kilka dni.
3.
Powstały syrop z porzeczki, zlewamy i wstawiamy do lodówki. Natomiast owoce w słoju, zalewamy spirytusem i odstawiamy na 3 tygodnie.
4.
Po tym czasie ekstrakt zlewamy i mieszamy razem z syropem z lodówki. Odstawiamy na kolejne 2 miesiące, tym razem w chłodne miejsce. Najlepiej wynosimy do piwnicy.
5. nalewka z czerwonej porzeczki - krok 5
Po tym czasie filtrujemy całość. Czystą nalewkę zlewamy do butelek. Odstawiamy na kolejne 4 miesiące.
6. nalewka z porzeczki czerwonej - krok 6
Na zdrowie :)

2 komentarze:

  1. Witam.
    Zacząłem robić tą nalewkę i po jakichś dwóch tygodniach zacząłem się martwić, czy aby przepis jest OK. Chodzi o to że owoce przesypane cukrem dobrze oddają sok ale przy tym zaczynają fermentować. Wiem to po tym, że przy mieszaniu zawartości słoja czuć lekką woń "winka". Czy tak miało być? W tekście jest mowa o soku więc stąd moje drobne dylematy. Abstrahuję już od tego, że słój z zasikanym wieczkiem musi być jednak trochę nieszczelny przy bardziej zamaszystym mieszaniu pojawiają się drobne wycieki.
    Po prostu martwię się, żebym nie zmarnował dużej ilości owoców.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, mam ten sam dylemat.. czy ta nalewka się udała? Szkoda mi też zmarnować owoców. Moje już 2 tygodnie na parapecie stoją i zaczyna się fermentacja.

      Usuń